26 augusti 2015

Åsnesafari

Resor Äventyr

Vår semestervecka är nu slut. Det känns lite tråkigt faktiskt. Vi är dock väldig nöjda med resan och att ha fått spendera tid på tu man hand på det här sättet har verkligen varit uppskattat. Det måste vi ta och göra om, hehe har redan börjat titta efter vinterresor. Idag var våran sista dag här och det spenderade vi med att åka på ”åsnesafari” i många timmar med ett stopp på en restaurang där vi åt en bit mat. Det var verkligen en lååång och svettig färd men en rolig sådan.
 Framme på farmen…..
N tyckte det var superkul och var inte alls rädd, antagligen för hon sen tidigare är van med hästar. Så hon tyckte väl det var samma sak.
 Fick frågan om vi skulle ha varsin åsna men vågade inte sätta ungen ensam i en åsna så vi åkte på en både. Försökte ta en selfie men bara min hand och lite av min tröja kom med. Nu ska vi tillbaka till rummet, packa ner allting och sova. Bussen som ska ta oss till flygplatsen i Mytilini åker härifrån kl 8:50. Även fast det känns tråkigt att vi redan åker hem imon så ser jag ändå fram emot att komma hem, sova i min säng och börja möblera om vardagsrummet.
Idag gjorde vi inte så mycket på förmiddagen, låg mest bara i sängen och tittade på tv. De har en enda engelsk kanal som är väldigt intressant. Påminner lite om kunskapskanalen där hemma, fast här är det mest nyheter och det här med immigranterna i Grekland, Tyskland samt ett annat land vars namn jag inte kommer ihåg just nu. Aja.. men på eftermiddagen blev det lite bad för våran del.
Efter badet blev det matdags på ett nytt ställe. Hela den där strandgata är full av restauranger, många ligger precis vid vattnet och har solstolar så man både kan bada samt sola. Efter maten var det dags att hämta ut lite pengar och strosa runt lite.

Vi tog även bussen till molivos där vi handlade lite saker. N ville ta en selfie på oss alla tre med hennes nalle som hon fortfarande vägrar att namnge.

Sedan tog vi bussen tillbaka till Petra och stannade vid en restaurang precis vid hotellet. De har en jättefin trädgård där, lite omväxling ifrån allt vatten.

Där åt vi nån slags biffstek… hade gärna haft bea eller bara lite sås för det kändes torrt att äta det sådär, men god smakade den i alla fall.

Imon kommer det inte hända så mycket, blir väl att vi badar igen och besöker en ny restaurang. När vi väl ändå var i molivos passade jag på att boka en ny utflykt, så på onsdag ska vi umgås med åsnor hehe. Hade gärna velat gå på utflykter varje dag men det kostar ju en hel del och så äter vi ute för minst 40 euro (lunch och middag) om dagen. Tror det ändå hade varit dyrare om vi hade lagt till ‘all inclusive’, dessutom så får vi ju äta på olika restauranger och väljer maten helt själva. Köpte även nutella och tänkte fråga imon om det finns möjlighet att få brödet rostat annars spelar det ingen roll, bara det är nutella på brödet liksom. Det ser vi verkligen fram emot!!