Nu när jag tänker efter så var vi ju ständigt ute på vift, att varje dag på resan var ju en utflykt i sig. På dag nr 3 var det dags för vår första förbokade utflykt, som dom kallade för 'Lilla Turkiet'. Vi började dagen i vanlig ordning med en härlig frukostbuffé, som vi fick käka rätt snabb, eftersom att vi (läs, jag) valde att ta lite extra sovmorgon och bussen till utflykten skulle anlända om ca en kvart.
Vårt första stopp var i Manavgat där vi besökte den detaljrika Külliyemoskén - här har ni inlägget om moskén med fler bilder.
Därefter åkte vi vidare till byn Sihlar där vi träffade en 87 år gammal turkisk kvinna som hade 7 barn och 14 barnbarn, varav 6 av barnbarnet hade också barn. Hon berättade om landsbygdslivet i Turkiet och hade bott i det huset sedan hon var liten. Huset var nu ca 100 år gammal. Själv undrade jag vad den svarta saken var, såg ju ut som en gigantisk analplugg haha, och nej jag frågade inte henne.
Det bjöds på fika i turkisk anda.
Efter att ha fikat och lyssnat på den gamla damen fick vi åka runt i det gamla huset.
Gillade den här bilden på henne och N, hon var ju faktiskt lite lik hennes farmor där.
Därefter fortsatte vi mot byns skola.
Framme i skolan. Ååh älskade naturen runt om skolgården - så himla fridfull och avslappnande.
Efter det intressanta besöket i byn Sihlar, åkte vi vidare mot Lyrbe för att se de antika ruinerna.
Det är nästan så att ruinerna låg gömda bland dessa vackra pinjeträden. Gillade energin där.
Sedan bar det av vid Manavgatfloden där vi blev bjudna på en härlig turkisk brunch. Under hela denna utflykt lärde vi känna T som hade rest själv och bodde på samma hotell som oss. Det tyckte vi var jättekul och hade en hel del intressanta konversationer.
Efter brunchen åkte vi till Manavgat centrum där N, T och jag strosade runt ett tag innan vi slutligen gick tillbaka till samlingsplatsen för lite dessert. Därefter samlades alla, utflykten var över och då var det dags att åka tillbaka till hotellet. Jag var nöjd med dagen.
Senare mot kvällen åt vi en sen middag på en av hotellets restauranger tillsammans med T. Vi både berättade och visade henne bilderna på dom vackra ruinerna och amfiteatern vi hade sett dagen innan. Vi bestämde oss för att ta med henne dit dagen efter.
Lollo & Bernie buffé, där har ni alltså buffén som barnen under 12 år får äta av gratis i sällskap av en betalande vuxen - en skitbra deal.
Som vanligt ville jag äta deras maträtter... det var mycket kött. Åt en hel del kött under den resan att jag planerar en stor detoxkur.
Vi avslutade den fantastiska dagen med en härlig promenad på hotellet, den äventyrslystna duon hade nu blivit en trio.

Relaterade inlägg till resan: HotelletDag 1, Dag 2, Külliyemoské, Dag 4, Dag 5, Apollotemplet, Dag 6Dag 7, Parasailing.