På vår andra dag på resan så vaknade vi helt förväntansfulla inför äventyret som väntade på oss. Men först fick vi i oss lite frukost.
Därefter skuttade vi vidare mot stranden. Gillar den här klänningen på N, hon har flera i olika färger som hon fick sist hon fyllde år.
Och så äntligen fick vi åka parasailing. Alltså det var såå häftigt att få skåda området från ovan. Vilken härlig utsikt, och att ha fått uppleva det tillsammans med N, det är för mig helt ovärderlig. Det bästa är ju att vi fick syn på det gamla och antika Side, att vi faktiskt kunde promenera dit. Hade vi inte åkt parasailing så hade vi inte upptäckt det. Både skrattar ihjäl och ler lite för mig själv när jag tittar igenom videon vi köpte, det kommer ett eget inlägg om det här äventyret med fler bilder och förhoppnings hela videon med.
Efter äventyret, fick N bada medan jag låg och solade samtidigt som jag njöt av en iskall cola i värmen.
Vi tog en sväng tillbaka till hotellet efter badet och sedan bestämde vi oss för att ta oss till området vi såg från ovan.
Tänk att dessa ruiner är flera ååår gamla. Fann dom både vackra och fascinerande, att jag tycker det var så häftigt att ta i dom haha.
Väldigt lätt att ta sig dit, bara följa stranden. Så i princip kan man inte riktigt gå vilse, hittar man stranden så hittar man hem.
Vi fortsatte röra oss uppåt där vi hittade ett nytt område som vi bestämde oss för att testa deras mat. Utsikten var ju helt underbart.
Förrätten - diggade brödet. Vad ovanligt många turkar som kunde ''prata svenska'' i dessa restauranger. Nästan så man blev impad.
Kokosnötsdrink till mig och cola till den lilla damen.
Tog något lokalt från menyn och tyckte kastrullen rätten serverades på var sååå coolt. Haha jag diggar sånt där.
Maträtten smakade väldigt bra. Gillade även deras ansträngningar med att dekorera grönsakerna.
N tog något med grillspett. Hon älskar ju allt med kött så det tyckte hon om.
En kort promenad runt området efter maten, sen drog vi tillbaka till hotellet där vi hängde lite på showrummet och avrundade dagen.

Relaterade inlägg till resan: HotelletDag 1, Külliyemoské, Dag 3, Dag 4, Dag 5, Apollotemplet, Dag 6Dag 7, Parasailing.
Netti Starby

Wow vilka grymma äventyr och det ser helt underbart ut! <3 Kramis

Amanda (Swedish Passport)

Alltså åh, det där ser ju helt fantastiskt ut! Parasailing är ju så himla roligt också :)