Åh vilken fantastisk underbar mini weekend vi har haft i vår vackra huvudstad. Detta var nog min bästa födelsedag hitills, att jag även valde att återfödas på just min dag. Kunde nog inte firat mitt gamla jag på ett bättre sätt och gett den tjejen ett värdigt avslut.
Vi började med att möta upp S och F i Gamla stan i söndags. Vi promenerade över bron mot Söder Mälarstrand där vi skulle checka in på vår mysiga båthotell. Alltså det är så roligt att se N experimentera med sin klädstil, den där är verkligen min unge det haha.
Det jag älskar med denna stad är alla dessa gamla byggnader, som nästan talar med en.
Och så var vi äntligen framme på Rygerfjord, en hotel och hostel som består av 3 olika båtar.
Vår fina och lyxiga svit. Jag som diggar det guldiga var verkligen i himlen, och det i kombination med marmor, det är sååå min stil.
Som om det inte vore nog, fick man dessutom en egen privat terass med en magnifik utsikt över Riddarfjärden.

Strax efter att vi checkade in anlände P, så bjöd jag på tårtan som F hade köpt och varm chokladdryck. Vi sjöng, tog farväl av mitt gamla jag och välkomnade den nya. Man ba: N nu är du äldre än morsan och min blivande 43 åriga mor har fått sig ett spädbarn.
Vi vinkade av P som drog till jobbet och fortsatte in till stan för att äta en bit mat på Mongolian BarbeQue.
Bilderna gör dessa rätter ingen rättvisa alls. Men det var jättegott och så lite glassbuffé på det hela.
Efter maten tackade F och S för sig och N och jag tog en promenad tillbaka till båthotellet.
Dom tre olika båtarna som Rygerfjord består av.
Denna bodde vi på.
Alltså utsikten på kvällen var magisk. Det bästa var ju ändå att vakna till den. N och jag hade lite filmmys. När hon sov så raderade jag nästan hela innehållet på min telefon. Tog min iskalla dusch, mediterade, tackade mitt gamla jag för alla dessa 28 år med allt vad var och ett utav dom inneburit, där och då begravdes den tjejen och jag gick och la mig så tillfredsställd och hel.
Dagen efter på min dag, återfödes jag, redo att ta världen med storm med den kunskapen jag nu erhåller. Framförallt min inre värld.
En enkel och god frukost fick vi i oss, innan vi checkade ut och var redo att strosa runt.
Först strosade vi runt på Gamla stan, gjorde ett stopp på Riddarholmskyrkan och fortsatte sedan in mot stan.
Nästa stopp var kulturhuset där vi tittade igenom mini modellen av Stockholm och N läste några böcker på bibblan.
Vi fortsatte mot Kungsträdgården där vissa knoppar på körsbärsträden redan börjat blomma. Därefter gjorde vi ett stopp på max där N fick i sig lite lunch med ett medföljande mumin glas, något hon blev helt överlycklig över.
Därefter var vi mer än redo för dagens stora äventyr, att få åka oceanbus - en buss som åker både på land och i vatten.
Här började den åka in i vattnet och det var även där den steg ut ur vattnet. Älskade låten som spelades i samband med det.
Hela upplevelsen var helt underbart. Rekommenderar det varmt och guiden var helt underbar rolig.
Efter åkturen åt vi lite glass i en park i närheten. Hade velat bocka av 1-2 museer men N var inte så sugen på det. Så vi strosade runt på NK en stund och åkte sedan ända till Mall of Scandinavia där vi hängde ett tag för att sedan åka tillbaka in till stan där vi skulle möta S för en bit mat. Och herregud den tjejen lyckades verkligen lura mig, jag anade ingenting alls, inte ens under vår samtal tidigare.
Hon möte upp oss och tillsammans gick vi till restaurangen och vem fan tror ni jag ser sitta där, L... alltså den jävel, jag bokstavligen började vända därifrån och S drog mig tillbaka. Du var då en svår jävel att överraska, jag tänkte att antingen slår hon mig, blir glad eller springer härifrån, kläckte hon ur sig. Och att springa därifrån var ju det första jag tänkte. Alltså nej, hon verkligen satte dit mig.

Grejen är att jag genom denna inre resa och alla meditationer har kommit mig själv väldigt nära, och ju närmare jag kommer mitt högre jag desto mer distanserar jag mig från allt och alla. Jag känner mig så hel och tillfredsställd i mig själv att mycket av det jag trodde att jag ville ha, vill jag inte ens veta av längre. Att gå in i mig själv fick mig att ifrågasätta exakt allting jag lärt mig om exakt allting. Min tolerans för vissa av L's egenskaper började att försvinna, och eftersom att både han och jag har nära till ilska har det hettat till ordentligt, normalt brukar jag vara den av oss som har kontroll över ilskan men på senaste började även jag tappa det helt.

Sen är det sexlivet, många skulle nog kalla det för sjuk eller liknande. Själv föredrar jag nog ordet ovanligt, vilket det faktiskt är, även om det idag är nog vanligare än vad många tror. Men i alla fall, det är sjukt hett, rå och utvecklas ständigt, då vi älskar att experimentera här. Jag är väldigt dominant men har ju ingen problem att vara undergiven heller. När vi numera sexar till det så märker man verkligen att här är det två eldtecken som är i farten, det är stundvis eldig, hett och rått. Och helt ärligt så älskar jag honom sådär dominant, rå, hårdhänt och Gud vet vad. Jag väckte något i honom som nog alltid varit där, bara det att han var helt ovetandes om det. Men i alla fall så har jag på sistone fått en känsla av att människans hjärna inte längre kan skilja på att behandla mig sådär i sängen och utanför, haha det är min bild, som enligt honom inte stämmer alls. Innan vi visste ordet av är det inte alls bara i sängen vi är eldiga men även utanför det. Det blev för mycket för både och för min del med denna inre resa så kom jag till den punkten där jag kallade hem all min energi och min fokus låg hos mig, så pallade inte längre bryr mig om någonting utanför min inre värld. Typ så! Det är svårt att förklara allt det här som händer med mig för någon som inte alls vet vad det innebär, och jag brukar inte ens försöka.
Det blev i alla fall en lyckad middag, fick även en stor bukett som var ifrån både två. Haha alltså nej S den ''falska jävel'' lyckades verkligen att både lura och sätta dit mig. Och då är jag inte alls en lätt människa att överraska, för är så oförutsägbar att det är ingen idé att försöka ens, i alla fall om man inte riktigt vet, men framförallt att man försäkrar sig att jag verkligen är tillgänglig just då, för min spontanitet är då inget att leka med. Efter den lyckade överraskningen fick L och jag tillfälle att prata ut, han hängde med hem, vi såg första avsnittet av Game of Thrones och resten är historia hahha. Yes, det var vår spännande miniweekend det.
Linda

Wow! Vilket hotell! Sa till min sambo att där vill jag bo när vi besöker Stockholm

Svar: Det rekommenderar jag verkligen. Bara det, är en upplevelsen i sig :)
Vanissa Julclaude

Angelica Wåhlin

Men vad mysigt! Och vilket charmigt hotell :D

Svar: Ja... det är inget man kan tro när man ser hotellet utifrån. Men som man säger: man ska inte döma boken efter omslaget.
Vanissa Julclaude

Yasmine

Detta får mig verkligen att vilja vara turist på hemmaplan på riktigt! :D Typ ta in på hotell och hela köret! :D Kram

Emma Engström

Åh det låter ju helt fantastiskt! Så kul att besöka Stockholm :D <3

Ida

Men så härliga och fina bilder! Verkar varit en helt fantastisk helg ju! :D Och grattis i efterskott!! :D