Då var man hemkommen från minitrippen till Riga. En liten minisemester på fyra dagar tillsammans med L. En kryssning med två nätter ombord och en övernattning på hotell i Riga, vi åkte i onsdags och kom hem nu idag lördag. På grund av omständigheterna oss emellan och det faktum att jag kan vara väldigt impulsiv samt är intensiv i mina känslor så var jag orolig hur stämningen skulle bli om vi blev osams. Men det gick bra. Och vi hade en trevlig stund. Bara det faktum att få komma bort, byta miljö och spendera tid med min bästa vän gör mig på gott humör.

Att äta är som ni vet vid det här laget, mitt jobb –  på onsdag kvällen njöt vi av en god middag på en onödig dyr restaurang därinne i båten. L tog dock potatis. Vi satte oss vid fönstret och hade en fin utsikt.
Efter maten tog vi en sväng på däck som bjöd på en magisk utsikt. Sen strosade vi runt i båten.
 På torsdag morgon njöt vi av frukostbuffén, också det vid fönstret. Haha jag måste ju bara få njuta av en sån härlig utsikt. Det bästa med utsikten var ju ändå att få vakna till det, något fönstret på vår A-hytter möjliggjorde.
Efter frukosten klev vi av båten och köpte biljetter till spårvagnen som skulle ta oss till hotellet.
Men innan vi tog spårvagnen valde vi att gå runt i den fina parken som låg mitt emot spårvagnsstationen. Här tog jag fram min systemkamera. Enda gången jag fotade med den för orkade inte släpa runt den, så övriga bilderna är tagna med mobilen, vilket jag ångrar lite grann.
Så småningom var vi framme på hotellet. Vi stannade på tallink siljas egna hotell – Tallink Hotel Riga
 Mot kvällen käkade vi buffé på hotellets restaurang. Utbudet var väldigt liten, dock jävlig god mat. Dessutom talade desserten och jag samma språk. Jag har ätit så mycket skit med socker under denna tripp att jag kommer att behöva detoxa kroppen ordentligt nu dom närmaste dagarna.
Efter att ha intagit hotellfrukosten bar det av för utforskning och sightseeing av Riga. Till skillnad från när jag var i Mallorca och Lesbos så kändes det inte riktigt som om jag var utomlands. Faktum är att Riga påminde mig väldigt mycket om gamla stan i Stockholm. För min del kändes det som om jag befann mig i en annan stad i Sverige med ett främmande språk på skyltarna m.m hahah … älskade dock det faktum att dom hade såå många fina och vackra parker.
 Som med allting här i livet, så finns det ett avslut. Njöt av vår sista frukostbuffé i morse och satt där länge och babblade.
Som utsikt hade vi bland annat det här vid frukostbuffén, en sväng däruppe på däck blev det också. Magisk vackert!!